اسپرت اپ | SportApp

ترند شدن مطالبات جامعه ورزش

فرصتی برای جلب توجه تصمیم گیرندگان به خواسته ورزشکاران و مربیان

باشگاه نویسندگان

ترند، روشی برای بیان مطالبات در فضای آنلاین

 

در این بخش قصد داریم در مورد یک مشکل بزرگ در بدنه ورزش ایران صحبت کنیم. از فقدان قدرت مطالبه گری و یک تریبون یک صدا و واحد از سوی ورزشکاران و مربیان حرف می‌زنیم.
ورزشکاران و مربیان و حتی باشگاه‌ها در ایران فاقد یک صدای واحد هستند. آن چه آنها را به نقطه اشتراک می‌رساند سازمانی است که آنها زیر چتر آن فعالیت می‌کنند: وزارت ورزش و جوانان.
با این وجود، هیچ اتحادیه، انجمن و سندیکایی برای پیگیری مطالبات جامعه ورزشکار و مربی وجود ندارد و تنها در حوزه باشگاه‌ها، انجمن‌های باشگاه‌داران در برخی از استان‌ها فعالیت‌هایی انجام می‌دهد و مطالبات منطقه‌ای آن باشگاه‌ها را دنبال می‌کند.

نبود این صدای متحد سبب می‌شود مطالبات جامعه ورزش از دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی معمولاً قدرتی نداشته باشد و آن‌ها نتوانند صدای خود را در سطح وسیعی به گوش مسئولان برسانند.
هر گونه اقدام انفرادی یا در مجموعه‌های کوچک نیز به اندازه‌ای قدرتمند و پر سر و صدا نیست که بتواند مسئولان مربوطه را مجبور به پاسخ‌گویی و اقدام کند.
از سوی دیگر جامعه ورزشکاران و مربیان قادر نیستند در هیچ موضوع اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و … از طریق انتشار بیانیه یا موضع‌گیری رسمی، صدای واحدی از خود بروز دهند.

توییتر و ترند، بلندگوی عمومی توییتر

در فضای شبکه اجتماعی توییتر، هشتگ ها و ترند شدن آنها به ابزاری برای جلب توجه عمومی در فضای ملی و بین‌المللی تبدیل شده است.
افزایش استفاده از یک هشتگ در یک بازه زمانی کوتاه سبب می‌شود آن هشتگ نسبت به سایر هشتگ ها در جایگاه بالاتری قرار گیرد و اصطلاحاً ترند شود.
نگاهی به وضعیت توییتر فارسی و فعالیت کاربران ایرانی در آن، نشان می‌دهد یک موضوع ورزشی هرگز در توییتر ترند نشده است.
علت این موضوع این است که به طور کلی، ورزش یک اولویت اصلی در هیچ نقطه از جهان نیست و به طور طبیعی و منطقی، مسائل ورزشی اهمیت کمتری نسبت به مسائل روز اجتماعی و سیاسی هر کشور یا جامعه بین‌الملل دارند.
بدین ترتیب، ترند کردن یک هشتگ ورزشی در فضای توییتر عملاً غیرممکن است زیرا رقبای سرسخت هشتگ های ورزشی، اجازه عرض‌اندام و ترند شدن به آن دغدغه هشتگی را نمی‌دهند.

ورزشکاران مطالبات خود را چطور ترند کنند؟

راه‌اندازی شبکه اجتماعی ورزش در اسپرت اپ SportApp و بهره‌مندی از امکانات مشابه توییتر برای کاربر ایرانی، آن هم در فضای آزاد و بدون فیلتر سبب می‌شود شبکه اجتماعی ویژه ورزشکاران، مربیان و به طور کلی هر کسی که مرتبط با ورزش است در اختیار او قرار گیرد.
اکنون، یک شبکه اجتماعی اختصاصی که هم کاربران و هم توییت های آن ورزشی هستند به اهالی ورزش این اجازه را می‌دهد که مطالبات خود را ترند کنند.
به عبارت دیگر، در اسپرت اپ، همه هشتگ ها ورزشی هستند و بدین ترتیب، همه چیز برای ترند کردن هشتگ هایی که مطالبه ورزشکار و مربی و باشگاه است فراهم می‌شود.
جامعه ورزشکاران و مربیان امروز با چالش‌های زیادی مواجه هستند. بیمه تأمین اجتماعی، قوانین حمایتی از ورزشکاران بازنشسته و باشگاه‌های خصوصی، حمایت از مناطق کم برخوردار ورزشی و موضوع پاداش یا حمایت های رفاهی از قهرمانان از جمله موضوعاتی است که جامعه ورزش طی سال‌های اخیر بارها به عنوان دغدغه خود بیان کرده اما این بیان، در همه موارد به نقطه واکنش مثبت و سازنده از سوی مقامات دولتی نرسیده است.
حالا زمان عمل فرا رسیده است. زمان اقدام با راهکارها و فناوری‌های نوین.

مشاغل موجود در DMA

به یک آژانس دیجیتال با رویکردی متفاوت بپیوندید.

پوزیشن

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

 

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

 

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

 

تیم ما

ما یک تیم منحصر به فرد از باهوش ترین طراحان، توسعه دهندگان و مشاوران بازاریابی هستیم

Managing Director

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

 

Head of Creative

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

 

CEO

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

 

Strategic Account Director

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

 

Head of Technology

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

 

PPC Account Director

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.